Sunday, March 1, 2009

Tidak mahu balik


Boleh tak tajuk post kali ni macam tu? LOL.Hari ni saya membelenggukan diri di bilik.Menyiapkan report District Health Office (Pejabat Kesihatan Daerah -PKD) report.Banyak kemain.Nak masukkan gambar-gambar lagi.Gambar sampah.Gambar dapur kedai mamak.Gambar jejentik nyamuk aedes.Gambar persampelan air.Gambar tandas orang asli.Gambar tempat buang sampah org asli.Segala bagai gambar la.Report tak siap lagi.Rabu kena hantar.Adey.Esok masih ade sehari lagi attachment dekat PKD Sepang.Tinggal unit Enforcement sahaja lagi yang nk kena cover.Tolong.Aku tak larat dah nak belajar unit-unit dalam PKD ni.Namun, aku tabah.


Lepas lunch aku selsema.Kepala pening.Lalu pergi menerjah ke Fitness First gym berdekatan.Perpeluhan dapat mengelakkan diri demam.Kunun.Please, I cant afford to fall sick.So many things to do.Lari di treadmill for 10 minutes, 10 km/h.Sambil dgr Viva la Vida di iPod nano burukku.Cukuplah, sekadar nak panaskan badan.Lepas tu buat weight training pulak.Namun aku masih berselsemaan lagi nih.Mood lebih ceria.Iyalah, lebih banyak endorphine yang telah dirembeskan ke dalam sistem badan.Better than nothing.

Sebelah malamnya pergi KLCC.Makan bersama famili.Lama dah tak keluar dinner sama-sama.Walaupun aku lambat sepuluh minit.Terpaksa drive ke sana sendiri.Tak gune punye mesin isi minyak.Kad Shell ada masalah.Di KLCC, aku pergi mentry perfume Christian Dior Sport for Men baru.Tengah ada harga promosi katanye.'I'll think about it.Nanti saya dtg balik'.Jawapan standard bila tak jadi beli.Terus salesgirl/salesboy to menjawap ,'Kedai dah nak tutup dah ni bannnng'.Amboi.Begitu sekali nada beliau.Lembut kemain.

OKlah.Nak packing.Esok pukul 9am dah kena berada di Pejabat Kesihatan Daerah Sepang.Tolong.One more day lagi.Aku tabah.

Ps1: Malaysia's latest GDP is only 0.1%.Our economy is totally in a dipsh*t hole right now.And yet we can still talk about politics.

Ps2: I miss Surgery sob sob sob

No comments: